Zápis se týká dětí narozených mezi 1. 9. 2017 – 31. 8. 2018 a dětí s odkladem povinné školní docházky.
RÁDI VÁS VE ŠKOLE UVÍTÁME NAPŘÍKLAD PŘI TĚCHTO PŘÍLEŽITOSTECH:
- Pokud se chcete vy a vaše dítě seznámit s naší školou doporučujeme využít našich edukačních odpolední, které jsou připraveny týmem našich zkušených pedagogů na míru předškoláčkům, jsou bezplatné. Během posledního setkání bude možné dítě zapsat prezenčně
- Rovněž jsme pro vás připravili dny otevřených dveří, tradičně v listopadu společně se školním jarmarkem 28. 11. 2023.
- Pokud vaše dítě navštěvuje některou z okolních mateřských škol, pak se zcela jistě podívá přímo do výuky v rámci naší efektivní spolupráce.
Jak postupovat před zápisem:
Na webových stránkách www.zsjl.cz musí rodiče vyplnit žádost o přijetí k základnímu vzdělávání (v případě, že nevyužili možnost přihlásit se během posledního z edukačních setkání), případně žádost o odklad povinné školní docházky (odkaz bude aktivní od 8. do 12. dubna 2024). Vygenerovanou online žádost je třeba vytisknout, podepsat zákonným zástupcem a spolu s dalšími dokumenty ji dodat do školy.
KLIKNĚTE NA SOVU
Žádost musí obsahovat:
1. vygenerovanou podepsanou žádost (o přijetí nebo o odklad školní docházky)
2. kopii rodného listu dítěte (škola po kontrole údajů kopii skartuje)
3. byl-li vašemu dítěti loni udělen odklad povinné školní docházky jinou školou, je třeba i kopie rozhodnutí o odkladu.
4. další případné doklady - kopie povolení k přechodnému/trvalému pobytu (cizinci), kopie rozhodnutí soudu o tom, kdo může dítě zastupovat (např. u pěstounů), kopie vyšetření z PPP která dokládají případné speciální vzdělávací potřeby budoucího žáka apod.
Podáváte-li žádost o odklad školní docházky:
K žádosti o odklad je nutné doložit tyto povinné přílohy:
- doporučení PPP nebo SPC (je nutno se co nejdříve k vyšetření objednat)
- doporučení dětského lékaře (případně klinického psychologa)
Pokud některou z příloh v době podání žádosti ještě nemáte, je nutné ji doložit do 30 dnů od podání žádosti o odklad povinné školní docházky.
Příjem žádostí - pondělí 8. 4. až pondělí 12. 4. 2024
POŘADÍ DORUČENÍ ŽÁDOSTI NEMÁ ŽÁDNÝ VLIV NA VÝSLEDEK PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ.
Žádosti můžete dodat některým z těchto způsobů:
MOŽNOST Č.1 - DATOVOU SCHRÁNKOU
ID datové schránky školy: ihtghcc
Je nutné použít datovou schránku, která je registrovaná na jednoho ze zákonných zástupců.
MOŽNOST Č.2 - E-MAILEM
E-mail pro příjem žádostí: [email protected]
POKUD NEMÁTE ELEKTRONICKÝ PODPIS MUSÍ ŽÁDOST OBSAHOVAT I KOPII OBČANSKÉHO PRŮKAZU nebo jiného dokladu totožnosti s dovětkem "poskytuji kopii OP k identifikaci žádosti o přijetí a beru na vědomí, že kopie bude ihned po přijetí žádosti skartována" a váš podpis.
MOŽNOST Č.3 - POŠTOU
Adresa školy: Jungmannova 655/2, Litovel 784 01
ŽÁDOST MUSÍ OBSAHOVAT I KOPII OBČANSKÉHO PRŮKAZU nebo jiného dokladu totožnosti s dovětkem "poskytuji kopii OP k identifikaci žádosti o přijetí a beru na vědomí, že kopie bude ihned po přijetí žádosti skartována" a váš podpis.
Nechcete-li posílat kopii OP, musely by vaše podpisy na žádosti být notářsky ověřeny (možno vyřídit i na místech CzechPoint).
MOŽNOST Č.4 - OSOBNĚ
V kanceláři školy od 7 do 15.00 hodin.
ŽÁDOST MUSÍ OBSAHOVAT I KOPII OBČANSKÉHO PRŮKAZU nebo jiného dokladu totožnosti s dovětkem "poskytuji kopii OP k identifikaci žádosti o přijetí a beru na vědomí, že kopie bude ihned po přijetí žádosti skartována" a váš podpis.
Nechcete-li posílat kopii OP, musely by vaše podpisy na žádosti být notářsky ověřeny (možno vyřídit i na místech CzechPoint).
MOŽNOST Č.5 - POTŘEBUJETE POMOC NEBO KONZULTACI
Pokud rodič potřebuje:
- pomoc s podáním přihlášky (generování, tisk, doklady),
- konzultovat speciální vzdělávací potřeby svého dítěte (o nějakých ví, má obavy, že nějaké nastanou, nebo je řeší s poradnou),
- je ve specifické situaci, potřebuje probrat cokoliv dalšího souvisejícího se zápisem,
rádi vás uvidíme osobně a budeme od vás vybírat přihlášky v těchto termínech (doporučujeme využít rezervační systém)
- čtvrtek 25. 4. 2024 od 15:00 do 17:00
- pondělí 29. 4. 2024 od 9:00 do 12:00
Během této návštěvy je možné, pokud to považujete pro konzultaci za důležité, přijít i s dítětem a konzultovat i se členy školního poradenského pracoviště.
Obecné informace k zápisu:
Právní úprava základního vzdělávání je stanovena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a vyhláškou MŠMT č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů.
- Povinná školní docházka začíná pro dítě v následujícím školním roce po dosažení šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad.
- Zákonný zástupce je povinen přihlásit dítě k zápisu, a to v době od 1. dubna do 30. dubna kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku (konkrétní termín stanoví ředitel školy).
- Žák plní povinnou školní docházku v základní škole ve školském obvodu, v němž má místo trvalého pobytu (spádová škola), pokud zákonný zástupce nezvolí pro žáka jinou než spádovou školu.
- Ředitel spádové školy přednostně přijímá žáky s místem trvalého pobytu v příslušném školském obvodu.
- O odklad povinné školní docházky je možné žádat nejpozději v den zápisu. Žádost musí být doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. tyto žádosti lze doložit dodatečně, ale doporučejeme rodičům, kteří uvažují o odkladu, aby se na příslušné vyšetření do PPP objednali co nejdříve (ideálně do konce února). O případném odkladu nástupu rozhoduje ředitel školy.
- Žáci s odkladem školní docházky z předchozího školního roku musí ve vybrané škole o přijetí opětovně požádat a dostavit se znovu k zápisu (s sebou si k zápisu vezmou rozhodnutí o odkladu!). Zahájení povinné školní docházky lze odložit nejdéle do dovršení 8 let věku dítěte.
- Termín zápisu vyvěsí škola na www stránkách a veřejně přístupné nástěnce ZŠ.
- O přijetí k základnímu vzdělávání rozhoduje podle kritérií a v souladu se školským zákonem ředitel školy
- Seznam přijatých žáků oznámí škola vyvěšením na veřejně přístupném místě ve škole a rovněž způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to alespoň na dobu 15 dnů.
- Po ukončení zápisu vydává ředitel školy rozhodnutí o přijetí či nepřijetí do školy.